Сряда, 14 юли, дачно село Тарловка. От дясната страна - пихтова и соснова гора, къде Иван Иванович Шишкин нарисувал много от своите картини (и "Утро в сосновном лесу"). От лява страна - река Кама. На другия бряг - град Набережные Челны.
Такива места добри за почивка - солнце, чист и свеж въздух .
Между гора и река - тънка лента -черен път... Трудно да се представи, че след няколко минути тука прохвърчи деветтонни гоночни камион на тим "КАМАЗ-Мастер", зад волана ще бъде шестикратни победител на "Дакар" Владимир Чагин.
Тука не е лошо смоделирани условия на истинско ралли-рейд - от начало тежек, каменист грунт, със истински трамплини, а след него - пясък със прах, дупки, камъни...
Обаче, ние не само наблюдаваме за испытания на нов спортен камион, ние сами участваме.... Ние - това е група от журналисти от Москва и Татарстан, поканени на "тест-драйв" на камион, който трябва да участва във своята първа гонка в септември, на рали "Шелковый путь" (Москва - Сочи).
Аз ще тръгна със трети екипаж - оптимален вариант. Не искам да чакам дълго, обаче няма смисл да си първ - подобре да се учиш на чужди грешки...И една от тях излезе след завръщане на първия екипаж. Момичето не помислив взе със себе си в кабината диктофон... В отличие от нас, на диктофон шлем не дават...
Преди старт Чагин говори за нов камион. Удивително, че мощност на двигател - "само" 850 конски сили. Във Формула-1 до введения на 2,4-литрови мотори цифри бяха поголеми... Обаче крутящ момент няма сравнение ..многотонен КАМИОН...
Впечатлява и расход на гориво - от 70 до 150 литра на 100 километра! Резервоар за гориво огромен - в гонка машина взима цяла тона от нафта. Това е на 300 килограма повече от конкуренти...
Камион много сериозно преработан. Кабината сместена назад, до разрешен предел. Машина стала на 15 сантиметра понизка, и полека почти на две тона (!). Навсякъде, къде е возможно желязо заменено на алуминий, всичко изишно убрано.
По думите на Чагин, камион заметно поуправляем. Окачване сега значително по "комфортно". Това е много зарадва, защото предстои...
Стоимост на този камион - 680 хиляди долара. Предишна модификация струвала само 430 хиляди.
Спонсоры - правителство на Татарстан, ВТБ и Red Bull.
В "техничке" предусмотрено все для полностью автономной жизни экипажей гоночных грузовиков. Такая машина весит 15,5 тонны, и способна нести еще восемь тонн груза.
"Готовы?"
Старт! Рев на двигател...пряка от девет километра...трамплин...още един...буря от емоции...
Серия от завои - някои от тях "КАМАЗ" минава почти на две колела...
Чагин пита: "Ну, как сте?"...Как?...ПЪЛЕН КЕФ!...Не можеш да предадеш!...Нашите очи предават всичко!...
Пролетая по "стиральной доске", мелькала мысль: "Когда же это все кончится?" Но после финиша очень хотелось прокатиться еще раз.
Комментариев нет:
Отправить комментарий