четверг, 6 января 2011 г.

Руски джип от Толяти (ВАЗ - 2122)

ВАЗ (VAZ) Тольятти СССР/Россия 
Повечето от коли на Волжски Автомобилен Завод (VAZ)беше поставени в въоръжените сили и армии от много держави, но основната им специалност е коли за щаба, функции и работа на военната автомобилна инспекция или военна полиция.  

Идеята за създаване на своя плаващ армейски джип  дойде в началото на 70-те години, в процеса на работа по ВАЗ-2121 Niva. През лятото на 1976 г. под ръководството на конструктор П.М. Прусов с агрегати на  Niva беше построен първият прототип Амфибия "ВАЗ-E2122 (4x4) с двигател ВАЗ-2106 (1,6 л, 80 к.с.) и широки 16-цолови гуми .

Тя имаше отворена герметична 4-местна каросерия  с две странични врати, окачени предното стъкло и мек покрив. При собственото тегло от 1200 кг автомобил давал на магистрала скорост от 115 км / ч и по вода (с въртене на колелата) - 4,3 км / ч.

На първия тест разкри главен недостатък - прегряването на двигателя и трансмисия хпи движение по водата.  
Всяка по-нататъшна работа по колата беше ограничена с охладителната система, и като резултат от 1978 г. до 1983 г  са построени и изпитани междинни варианти 2E2122, 3E2122 и 4E2122 (серия 200, 300 и 400).





Най-успешният през 1985 г. беше пети вариант на ВАЗ-2122.500 "Река", на базата на която две години по-късно беше родена амфибия "2122.600"  с двигател ВАЗ-21011 (1,3 л, 60 к.с.). Тегло на колата, което не се е променило, общата височина е 1680 мм, скорост по суша 110 км/ч, и по вода -  и 4.0 км / ч.  



Въпреки успешните державни тестове, военните не би могли да финансират организацията на серийно производство на автомобил , което предполага създаването на самостоятелно производство.

Междувременно започна перестройката, с която дойде на воени заводи и разрушителната конверсия.  



Общо на Волжски Авто Завод беше построени 21 експериментални автомобила от серия "2122"  и от тогава завод повече не работил над създаването на военни автомобили.




Комментариев нет:

Отправить комментарий