вторник, 11 января 2011 г.

РУСКИ ДЖИП

                 ГАЗ-А

  Както се случва, още нямаше дума "джип", но колата е вече ...
В СССР в края на 30-те години била изработена експериментална кола със части и агрегати на   ГАЗ-А и ГАЗ-М1, която беше обозначена  P-1 (разузнаване). Колата имаше силно опростена каросерия, без покрив, без странични прозорци,  дори
без ... врати.. 
                                                       ГАЗ-М1  "емка"
 

Идеята беше добра и през 1941 г., точно преди войната, от НАТИ беше проектирана и изработена кола с четири задвижващи колела  също с опростена каросерия ... 
 За нея беше използвана база на ГАЗ-М1 ("емка"). Автомобилът е наречен АР (авто-разузнавач) и можеше да носи 5 души или багаж до 600 кг, обаче ... като серия не се произвежда.


               КИМ-10. Няма да бъркаш с "Москвич-400" ("Opel") ! Има ЗНАЧИТЕЛНА  разлика !
  Малко след началото на войната в завода KИM ("Москвич" ) пуснати в производство леки командирско - разузнавателни опростени автомобили (но само със задвижване на задния мост) на базата на малолитражна кола  КИМ-10. Обаче в края на 1941 г. завод е евакуиран във Свердловск и производството на колата беше прекратено...
 През 1941 г. появи се още една кола - ГАЗ-64, командирски лек автомобил с висока проходимост със части и агрегати на серийни коли  ГАЗ-М1 и ГАЗ-61 ... Кола беше проектирана  като "автомобил със ограничен срокът на службата" и беше пределно опростена и технологична.
В ГАЗ-64 са били шарнири на равни углови скорости във задвижване на преден мост. Въпреки на липсата на демултипликатор, колата можеше да се развие значителна тягова сила. А благодарение на гуми с ниско налягане, колата  добре минавала по мека почва, кал и сняг.
 
От есента на 1941 г. тези коли  появили се на фронта. 

 
През 1942 г. колата беше модернизирана и получила обозначение ГАЗ-67.
                                                                   Соратники...
 А сега - само по музеите...и не само руски... и  ЗАСЛУЖЕНО !



Комментариев нет:

Отправить комментарий