вторник, 3 августа 2010 г.

ЗАМЕНЯМ 17 годишен "МОСКВИЧ" за момиче на същата възраст...

Москва - за МОСКВИЧИ ! (из московских лозунгов)

   М-400

 История на  компанията АЗЛК - ако някой е забравил - както и ГАЗ, трябва да благодари за историята си на Хенри Форд. Неговият Форд-А, разбира се, планиран за сглобяване на конвеера в Нижния Новгород, така и трябва да означава "голямоузлово сглобяване" в Москва.  В 1929 году началось строительство Московского автосборочного завода, который был рассчитан на выпуск 25 тысяч машин. През 1929 г. започва строителството на автомобилен завод в Москва , което имаше за цел да произвежда 25 000 коли..На предприятието е дадено името на комунистическия младежки International (КИМ).  През 1939 г. предприятието беше извадено от състава " компания  ГАЗ", и той започва да работи като независима организация - за него дори разработен своя собствен модел КИМ-10. Но – война… .
  Компанията евакуирана към Урал.

Първият автомобил "Москвич-400" е сглобен на 4-ти декември 1946 година.
Второ раждането на завода получи на 26-ти август 1945 година, когато беше приета Резолюция  ГКО  "По възстановяване  и развитието на автомобилната индустрия."  «Завод  КИМ» е преименуван в МЗМА (Московса фабрика на малки автомобили), и в неговите работилници се появи трофейно оборудване: поточни линии на завода "Opel"  в Ryusselhayme, извозени с помощта на американските окупациони власти. Първият автомобил "Москвич-400" е сглобен на 4-ти декември 1946, а през януари започна масово производство.
Може би не е лоша идея да се каже, че първият малолитражен автомобил е бил нищо друго освен като един модел на Opel Kadett  1938 г.: беше засилено окачване  и променена компресия в цилиндрите на двигателя, така че той може да работи с ниско октаново число на бензин - A66. "Четири стотна", произвеждан от 9 години. От 1954 г. на транспортната лента той е заменен с "Москвич-401". Между другото, "400" -  първа советска  кола, която се изнася на экспорт- във Финландия.














Освен базова каросерия тип "седан", правиха "кабриолет - 420А" и "фургон - 422".




Беше произведено 114 000 автомобила...Тази кола беше широко исползвана за спорт.
Години на производство - 1947 - 1954,
число на места - 4,
двигател 4 цилиндров с работен обем - 1074 см3,
клапани механизм тип - SV,
компресия - 5,8,
мощност - 23 к.с. при 3600 об/мин,
3-степенната предавателна кутия,
размер на колела - 5,00 - 16 цола, 
дължина - 3855 мм,
ширина - 1400 мм,
височина - 1555 мм,
база - 2340 мм,
снаряжена маса - 855 кг,
скорост - 90 км/час.
А сега !  Какво поле за дейност ! Ретро, реплика, тунинг... Това беше моя първия автомобил...


http://flickr.com
http://ned.ronet.ru
http://autokadabra.ru
http://cccp.kg
 


Комментариев нет:

Отправить комментарий