пятница, 6 августа 2010 г.

Рали тим "КАМАЗ - МАСТЕР" ( Дакар)

Фото Ленты.Ру
Сряда, 14 юли, дачно село Тарловка. От дясната страна - пихтова и соснова гора, къде Иван Иванович Шишкин нарисувал много от своите картини (и "Утро в сосновном лесу"). От лява страна - река Кама. На другия бряг - град Набережные Челны.

Такива места добри за почивка -  солнце, чист и свеж въздух .
Между гора и река - тънка лента -черен път...  Трудно да се представи, че след няколко минути тука прохвърчи  деветтонни гоночни камион на тим  "КАМАЗ-Мастер", зад волана ще бъде  шестикратни победител на "Дакар" Владимир Чагин.


  Тука не е лошо смоделирани условия на истинско  ралли-рейд  - от начало тежек, каменист грунт, със истински  трамплини, а след него - пясък със прах, дупки, камъни...
Обаче, ние не само наблюдаваме за испытания на нов спортен камион, ние сами участваме.... Ние - това е  група  от журналисти от Москва и Татарстан, поканени на "тест-драйв" на камион, който трябва да участва във своята първа  гонка в септември, на рали "Шелковый путь" (Москва - Сочи).


Зад волана нас , разбира се, няма да пуснат  - никой от нас няма да совладае със такъв камион... Нашата задача - само да не исхвърчим от  мястото на штурмана и механика, когато Чагин почне да кара повече от "100" по пътя, къде и 20 километра в час - прикалено бързо.... Организатори загрижено предупредиха ни , че преди пътуването подобре да не ядем...
Аз ще тръгна със трети екипаж  - оптимален вариант. Не искам да чакам дълго, обаче няма смисл да си първ - подобре да се учиш на чужди грешки...И една от тях излезе след завръщане на първия екипаж. Момичето не помислив взе със себе си в кабината  диктофон... В отличие от нас, на диктофон шлем не дават...
Преди старт Чагин говори за нов камион.  Удивително, че мощност на  двигател - "само" 850 конски сили. Във Формула-1 до введения на 2,4-литрови мотори цифри бяха поголеми... Обаче крутящ момент няма сравнение ..многотонен КАМИОН...
Впечатлява и расход на гориво - от 70 до 150 литра на 100 километра! Резервоар за гориво огромен - в гонка машина взима цяла  тона от нафта. Това е на 300 килограма повече от конкуренти...


Работно място на пилота.


  Камион много сериозно преработан. Кабината сместена назад, до разрешен предел. Машина стала на 15 сантиметра понизка, и полека почти на две тона (!). Навсякъде, къде е возможно желязо заменено на алуминий, всичко изишно убрано.
По думите на  Чагин, камион заметно поуправляем. Окачване сега  значително по "комфортно". Това е много зарадва, защото предстои...
Стоимост на този камион - 680 хиляди долара.  Предишна  модификация струвала само 430 хиляди.
Спонсоры - правителство на  Татарстан, ВТБ и Red Bull.




В "техничке" предусмотрено все для полностью автономной жизни экипажей гоночных грузовиков. Такая машина весит 15,5 тонны, и способна нести еще восемь тонн груза.
Влизаме на спортни седалки, слагаме колани...
"Готовы?"
Старт! Рев на двигател...пряка от девет километра...трамплин...още един...буря от емоции...


...втория скок подълъг и повисок от първия...за сметка на инерция..
Серия от завои - някои от тях  "КАМАЗ" минава почти на две колела...


Траса завива от реката и ние излизаме на участък, расположен близо до Ж.П. линия, успоредно и пряка като стрела автострада М7 за Москва. Излизаме на "стиральную доску" и аз разбирам, че дума "трясе" - не е тази дума...




 Девет километра по черен път ние минахме за 5-6 минути.
Чагин пита: "Ну, как сте?"...Как?...ПЪЛЕН  КЕФ!...Не можеш да предадеш!...Нашите очи предават всичко!...


Пролетая по "стиральной доске", мелькала мысль: "Когда же это все кончится?" Но после финиша очень хотелось прокатиться еще раз.
Когато свърши испитания, прибираме се на базза "КАМАЗ-Мастер" в Челны. Охрана брои всички по главите - няма да влезеш лесно...




В сравнение със автозавод колектив на "КАМАЗ-Мастер" относително не е голям - тука работят около 100 човека. Обаче това е специалисти, професионалисти които работят по 12 часа на ден...Тежка работа, обаче никой не се оплаква...резултатите познава цял свят...


На 17 юли рожден ден на тим - 22 години...и колко награди!...Призи от най различните рейдове.. - Desert Challenge, "Хазарские степи", "Оптик-ралли", "Мастер-ралли"... Отделно място за призи от  "Дакар".




Нова кола още няма призи и медали....обаче майстори и спортисти нямат съмнение...и място във коридора за призи има...

Комментариев нет:

Отправить комментарий