пятница, 13 августа 2010 г.

Градски електромобил P.U.M.A.





General Motors и Segway правят електрическа "пума" за двама пътници

Борещата се да оцелее американска автомобилостроителна корпорация General Motors Corp. се надява да даде отговор на потребностите на хората от „зелен транспорт", разработвайки съвместно със Segway Inc. двуколесен двуместен електромобил.
GM и Segway показаха прототип на своята „пума" (P.U.M.A. - Personal Urban Mobility & Accessibility), т.е. персонално средство за придвижване в градски условия. Според представители на компаниите тази „пума" ще бъде безопасна и чиста алтернатива на традиционните четириколесни автомобили, захранвани с бензинови и дизелови двигатели.
Компанията Segway е производител на Segway Personal Transporter.

„Много сме доволни от съвместната ни работа, която доведе до тотално нов подход към градската мобилност, заяви Джим Нород, CEO на Segway. - Създава се силна емоционална връзка, когато използвате продуктите на Segway. Проектът за прототипа P.U.M.A. въплъщава това изцяло чрез комбинация от динамично стабилизиране, безпроблемното компютърно управление на движението и интелигентната акумулаторна система, като изгражда хармонична връзка между водача, околната среда и останалите участници в движението."








За разлика от своя предшественик Personal Transporter (или PT), P.U.M.A. побира двама пътници, осигурявайки им седалки подобни на тези в днешните автомобили. Според Segway, новото возило е способно да се движи в града със скорост 25 до 35 мили в час (или около 40 до 56 км/ч). Колата може да измине между 25 и 35 мили с едно зареждане, допълват от компанията.
Segway отбелязва, че „пумата" използва литиево-йонни батерии и пълното им зареждане би трябвало да струва около 60 цента (по сегашните цени на електроенергията в САЩ).
„Страхотно е да видим иновационна технология, използван за една най-основните ни нужди - да отидем от едно място на друго, казва Дан Олдс, главен консултант в Gabriel Consulting Group. - Независимо от това дали този конкретен продукт стигне до пазара или не, това е демонстрационна платформа за многобройни нови технологии - от усъвършенствани батерии до компютърното управление."
Segway не обяви прогнозна цена за PUMA или кога може да бъде достъпна за масово производство.

Олдс отбелязва, че решението да помогне за развитието на колата е едно от добрите инициативи на General Motors, която изпитва сериозни затруднения по време на настоящата финансова криза и принуди федералното правителство да предприеме мерки за гарантиране на стабилността й.
Преди около година и половина, изследователски екип от MIT представи своята версия, наречена City Car, ценово достъпна двуместна кола. Скелетът на колата е проектиран така, че да се сгъва наполовина, така че на едно паркомясто да се побират до 8 такива возила. GM спонсорира лабораторията в MIT, разработила този продукт.

 През миналия ноември учен от Университета в Станфорд заяви, че за свиващата се щатска автомобилостроителна индустрия трябва да възвърне ролята си на технологичен лидер и да започне да разработва самоуправляващи се коли. Себастиян Трън, професор по компютърни науки и директор на лабораторията по изкуствен интелект в Станфорд, каза, че САЩ изостават от Европа, Япония и Южна Корея в областта на използването на роботиката в автомобилите, така че да станат по-сигурни, енергийно по-ефективни и по-лесни за употреба.
 Колко струва? От двете компании обявиха, че все още не са поставили цена, но заявяват, че пълната му оперативна цена –  включваща покупката на возилото, застраховката, поддръжката и зареждането ще излизат на собственика между една четвърт и една трета от цената на среден клас традиционен автомобил.
http://computerworld.bg
http://www.spekulanti.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий